SOLID (Single responsibility, Open-closed, Liskov substitution, Interface segregation ve Dependency inversion) yazılım tasarım prensipleri için kullanılan bir kısaltmadır. Yazılım yaparken SOLID uygulandığı taktirde bakımı ve geliştirilmesi kolay yazılım sistemleri oluşturmak mümkündür. En verimli hali test güdümlü yazılım ile uygulanır.
S | SRP |
Single Responsibility Principle Her yazılım biriminin (sınıf, nesne, metot) tek bir sorumluluğu olmalıdır. |
---|---|---|
O | OCP |
Open/Closed Principle Yazılım birimleri geliştirilmeye açık, değişikliğe kapalı olmalıdır. |
L | LSP |
Liskov’s Substitution Principle Alt sınıflardan oluşturulan nesneler üst sınıfların nesneleriyle yer değiştirdiklerinde aynı davranışı göstermek zorundadırlar. |
I | ISP |
Interface Segregation Principle Herşeyi ihtiva eden interface sınıflar yerine belli bir işlemi yapan interface sınıflar oluşturulmalıdır. |
D | DIP |
Dependency Inversion Principle Bağımlılıklar soyut sınıflara doğru olmalıdır. |
Diğer tasarım prensipleri için “Tasarım Prensipleri” bölümüne bakınız.
EOF (End Of Fun)
Özcan Acar
Geri izleme: Programcılar yazar olsalardı keşke! - Kurumsal Java Yazılımı
Geri izleme: Her Programcı Kendisini İspatlamak Zorundadır - Kurumsal Java Yazılımı - Özcan Acar